Museovierailut

Napialan Wanhalla Koululla on ollut koulumuseo yli 20 vuotta. Koulu- ja päiväkotiryhmiä täällä on vieraillut useita, niin Janakkalan kuin naapurikuntienkin alueelta.  Toinen museoluokka on ”perinteisempi” erilaisine havaintomateriaaleineen. Toisessa, toiminnallisessa luokassa, on 32 pulpettia, joiden kansien alta löytyvät kynät, kumit, ruokaliinat, mustekynät ja tietenkin ne mustekynien pyyhkijät. Eli pulpetit odottavat valmiina museovieraita. Opetustuokiot ovat senverran lyhyitä, että lapset kyllä jaksavat olla.

Koulumuseovierailuista on aina sovittava etukäteen. Vierailuohjelmaksi valittavanasi on erilaisia vaihtoehtoja museotunneista lehmäpäivään. Jos valmiista tarjonnasta ei kuitenkaan löydy juuri sinun tarkoitukseesi sopivaa, ota yhteyttä ja kerro toiveesi! Toukokuussa koululaisvierailujen yhteydessä on mahdollista nauttia omia eväitä joko luokassa, kodassa tai museon piha-alueella. Alueella on grillausmahdollisuus sekä siistit ulkovessat.